‘Voor ons is het brede aanbod interessant’

Toen bij het internationaal gerichte transportbedrijf St vd Brink in Ermelo één van de planners behoefte had aan een cursus Duits op maat, bleek Groei Opleidingen daarvoor de perfecte oplossing te hebben: de Taalstrippenkaart. Hierbij kan iemand zelf aangeven wat hij wil leren.

Gerrit Jan Mulder is directeur van Transportbedrijf St vd Brink in Ermelo. Als hij stilstaat bij de opleidingsbehoefte van zijn personeel, dan denkt hij in de eerste plaats aan rijopleidingen. Niet zo gek, want hij heeft honderden chauffeurs in dienst. ‘Maar voor onze kantoormedewerkers is het brede aanbod van Groei opleidingen interessant’, zegt Gerrit Jan. ‘Boekhouden, management: prima opleidingen waar we graag gebruik van maken.’

Medewerkers als visitekaartje
De laatste jaren is het transportbedrijf flink gegroeid. In omvang en in professionaliteit. ‘We kiezen voor kwaliteit. Goed personeelsmanagement is daarbij erg belangrijk. Je medewerkers zijn het visitekaartje van het bedrijf.’

Onderdeel van personeelsmanagement is medewerkers de gelegenheid bieden om cursussen en opleidingen te volgen. Gerrit Jan: ‘We staan er positief tegenover als iemand zich wil ontwikkelen. We vinden wel dat de cursus die iemand wil volgen moet aansluiten bij de functie die hij of zij heeft.’

Vaktaal in het Duits
Bij één van de planners ontstond de behoefte aan een cursus Duits, puur gericht op de transportsector. Dit omdat St vd Brink ook internationaal rijdt. Gerrit Jan is geïnteresseerd: ‘Dat klinkt als een training op maat en dat spreekt me wel aan.’

Over St vd Brink
In 1945 startte Steven van den Brink met paard en wagen een transportbedrijf. Vele jaren later is het bedrijf uitgegroeid tot een gerenommeerd, duurzaam werkend vervoersbedrijf met 805 medewerkers en een landelijke dekking. Van oudsher is het bedrijf specialist in koel- en vriestransport. Daarnaast is het inzetbaar op het gebied van bulktransport, huiftransport, kraantransport, contractdistributie en warehousing.

St van den Brink werkt voor diverse klanten: onder meer voor gerenommeerde food- en non-foodretailers, diervoeder- en melkpoederproducenten.